Зміст
Навчальні осередки НУШ
Ознаки ефективного навчання у класі
З метою реалізації ідеї інтегрованого навчання Міністерство освіти і науки України розробило рекомендації, як має бути влаштований новий освітній простір у Новій українській школі (https://is.gd/L8gIMF). Рекомендації передбачають 8 навчальних осередків:
- Навчально-пізнавальної діяльності (з партами/столами)
- Змінні тематичні осередки (дошки/фліп-чарти/стенди для діаграм з ключовими ідеями)
- Гри (настільні ігри, інвентар для рухливих ігор)
- Художньо-творчої діяльності (полички для зберігання приладдя та стенд для змінної виставки дитячих робіт)
- Куточок живої природи для проведення дослідів (пророщування зерна, спостереження та догляд за рослинами, акваріум)
- Відпочинку (з килимом для сидіння та гри, стільцями, кріслами-пуфами, подушками з м’яким покриттям)
- Дитяча класна бібліотечка
- Осередок вчителя (стіл, стілець, комп’ютер, полиці/ящики, шафи для зберігання дидактичного матеріалу тощо)
|
Ознаки ефективного навчання у класі
Гордон Драйден і Джанет Вос, дослідники світових освітніх практик, у своєму бестселері «Unlimited. The new learning revolution and seven kees to unlock it» наводять 7 визначальних ознак ефективного навчання у класі:
- Cтан, найкращий для навчання, включаючи заохочувальну і дружню атмосферу в класі.
- Стимулюючий формат досліджень і відкриттів, що залучає всі органи чуття та є розслаблюючим, наповнений веселощами
- Процес, що розвиває навички мислення, включаючи творче, рефлексійне і критичне мислення.
- Активація навчального матеріали, що включає ігри, жарти, розіграші і багато можливостей для практики.
- Практика у реальному житті для того, щоб учні мали можливість продемонструвати, що вони «знають».
- Регулярні сесії для перегляду, оцінювання і святкування успіхів.
- Гнучкий, голографічний підхід: майже повністю інтуїтивна гнучкість, яку проявляють великі педагоги – «схопити момент» і знайти «магічний гак», який «включає учнів» ‑ замість жорстких і незмінних «кроків».
|
Досягненню зазначених ознак у реальній практиці сприяє застосування інтерактивних (тренінгових) методів і наведених у цій главі методик ефективного навчання.