6.3 Навчальне середовище у класі

Зміст

Навчальні осередки НУШ

Ознаки ефективного навчання у класі

 

Навчальні осередки НУШ

 

З метою реалізації ідеї інтегрованого навчання Міністерство освіти і науки України розробило рекомендації, як має бути влаштований новий освітній простір у Новій українській школі (https://is.gd/L8gIMF). Рекомендації передбачають 8 навчальних осередків:

  1. Навчально-пізнавальної діяльності (з партами/столами)
  2. Змінні тематичні осередки (дошки/фліп-чарти/стенди для діаграм з ключовими ідеями)
  3. Гри (настільні ігри, інвентар для рухливих ігор)
  4. Художньо-творчої діяльності (полички для зберігання приладдя та стенд для змінної виставки дитячих робіт)
  5. Куточок живої природи для проведення дослідів (пророщування зерна, спостереження та догляд за рослинами, акваріум)
  6. Відпочинку (з килимом для сидіння та гри, стільцями, кріслами-пуфами, подушками з м’яким покриттям)
  7. Дитяча класна бібліотечка
  8. Осередок вчителя (стіл, стілець, комп’ютер, полиці/ящики, шафи для зберігання дидактичного матеріалу тощо)

 

Ознаки ефективного навчання у класі

 

Гордон Драйден і Джанет Вос, дослідники світових освітніх практик, у своєму бестселері «Unlimited. The new learning revolution and seven kees to unlock it» наводять 7 визначальних ознак ефективного навчання у класі:

  1. Cтан, найкращий для навчання, включаючи заохочувальну і дружню атмосферу в класі.
  2. Стимулюючий формат досліджень і відкриттів, що залучає всі органи чуття та є розслаблюючим, наповнений веселощами
  3. Процес, що розвиває навички мислення, включаючи творче, рефлексійне і критичне мислення.
  4. Активація навчального матеріали, що включає ігри, жарти, розіграші і багато можливостей для практики.
  5. Практика у реальному житті для того, щоб учні мали можливість продемонструвати, що вони «знають».
  6. Регулярні сесії для перегляду, оцінювання і святкування успіхів.
  7. Гнучкий, голографічний підхід: майже повністю інтуїтивна гнучкість, яку проявляють великі педагоги – «схопити момент» і знайти «магічний гак», який «включає учнів» ‑ замість жорстких і незмінних «кроків».

 

Досягненню зазначених ознак у реальній практиці сприяє застосування інтерактивних (тренінгових) методів і наведених у цій главі методик ефективного навчання.